środa, 30 października 2013

Czary mary - Hokus pokus filiżanka pełna pokus :)

Umilałam sobie dzisiaj czas myszkując po szafkach w poszukiwaniu czegoś czekoladowego...

Zrobiłam szybkie i pyszne ciacho - chociaż szybkie to nie jest odpowiednie słowo

ciasto jest EKSPRESSSSSOWE :))))

Można je podać od razu w filiżance, w której zostało przygotowane. Do tego składniki, które mamy w domu, minimum pracy i zmywania - przy małych dzieciach to bardzo ważne, że nie mamy potem całej kuchni do sprzątania.

Składniki:

4 łyżki mąki pszennej
3 - 4 łyżki cukru
pół łyżeczki proszku do pieczenia
1 jajko
3 łyżki oleju roślinnego
3 łyżki mleka
3 łyżki gorzkiego kakao



- można dodać 2 łyżki nutelli lub pokruszoną czekoladę, trochę orzechów i co tam jeszcze lubicie :)



Wszystkie składniki wkładamy do dużej filiżanki lub kubka i mieszamy widelcem na gładką masę.
Wkładamy do mikrofalówki i pieczemy na 100% mocy przez 1,5 do 3 minut.
Czas zależy od tego jaką macie kuchenkę mikrofalową. Ja na próbę ustawiłam na 2 minuty i wyszło idealne!
caluteńkie puszyste i delikatne. Wyrosło lekko poza brzeg filiżanki.
Spokojnie można by z tej porcji zrobić 2 mniejsze ciacha w mniejszych filiżankach, bo ta moja to taka gigantyczna filiżanka-kubek :))))
po ostygnięciu można udekorować bitą śmietaną, i płatkami czekoladowymi.

Smacznego kochani, my wracamy do zabawy i milusiowych pięciu jabłek, które Julek uwielbia :)))

1 komentarz:

  1. nie mam kuchenki... z czego cieszę się niezmiernie, choć nie wtedy, gdy patrzę na to ciacho ;)

    OdpowiedzUsuń