czwartek, 6 grudnia 2012

...czekaj na te najdroższe prezenty, które wymagają nie pieniędzy i nie sklepu - ale odrobiny uwagi i serca!


*K. Grochola :)

Magia świąt według mnie tkwi w robieniu różnych rzeczy dla bliskich. Świąteczna atmosfera, dekoracje, stół zastawiony smakołykami przygotowanymi z sercem... i prezenty. Te kupione owszem również znajdą się i pod naszą choinką, ale te zrobione własnoręcznie - to jest to, co Raaany mama lubi najbardziej.

Uwielbiam robić prezenty i jeśli tylko mam czas to zabieram się za to z wielką ochotą. Do dekoracji wykorzystuję suszone plasterki pomarańczy, laski cynamonu, gałązki jemioły. Do tego oczywiście celofan (do kupienia w kwiaciarniach) i rafia do przewiązania.

Pokażę Wam, jak wyglądały moje prezenty, które przygotowałam rok temu. pierniczki na choinkę, rogaliki i ciasteczka w gwiazdkowej misce.




Robiliśmy pyszne i proste ciasteczka Rudolfy, o których możecie przeczytać więcej tu: http://raaanyjulek.blogspot.com/2011/12/reniferkowo-rudolph-red-nosed-reindeer.html

A tutaj, co udało mi się zrobić dwa lata temu: był dżemik pomarańczowy, pierniczki, kalendarze ze zdjęciami zrobionymi przez wujka Osę, kule śniegowe ze zdjęciem raaany rodzinki...


Chcę przekazać Julowi, że to, co najważniejsze i najcenniejsze nie pochodzi ze sklepu lecz bierze się z serca. Jeśli dziecko uczestniczy w takich przygotowaniach uczy się, że ważna jest praca jaką włożyło się w wykonanie prezentu, nasz czas i miłość do drugiej osoby. Poznaje też praktyczne sposoby pakowania prezentów,  może pomagać je dekorować i przede wszystkim wręczać.
Ważne jest też zwrócenie uwagi, czy nasze dzieci potrafią ładnie podziękować, gdy otrzymują prezent... Pamiętacie Dudleya z Harrego Pottera, który zrobił awanturę, bo otrzymał mniej prezentów urodzinowych niż rok wcześniej... ?
By z naszych maluchów nie wyrośli wiecznie niezadowoleni materialiści dajmy im dobry przykład - pokażmy, że liczy się gest, pomysł i że z każdego najmniejszego prezentu trzeba się ucieszyć, bo jest specjalnie DLA NAS!!!
Wczoraj pracownia św. Mikołaja rozpoczęła działalność... najpierw z Julkiem a potem z ciocią Agatką. Już niedługo pochwalę się, co nam z tego wyszło :)))
Ciekawa jestem, jak jest u Was - lubicie robić prezenty dla rodzinki i przyjaciół????


11 komentarzy:

  1. Piękne te Wasze prezenty. My też postanowiliśmy w tym roku w ten sposób obdarować rodzinę. Zobaczymy, co z tego wyjdzie. Jeśli będzie czym, to też się pochwalimy. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Prezenty piękne;o)bardzo nam się podobają i chcemy też spróbować;o)dlatego pytamy czy można dostać przepis na dżem pomarańczowy oraz; instrukcję jak zrobić takie oryginalne kule śniegowe może być na maila:
    magdalena.polanska@wp.pl
    pozdrawiamy ciepło i dziękujemy

    OdpowiedzUsuń
  3. Pod Twoim postem właściwie to powinnam napisać tylko "AMEN" na potwierdzenie wszelkich tez w nim poruszanych.
    My też co roku - szczególnie od kiedy pojawiły się na świecie maluchy - obdarowujemy się raczej symbolicznymi niż drogimi prezentami, są to zazwyczaj własnoręcznie przygotowane upominki (filcowe ozdoby świąteczne, coś z masy solnej, papierowej wikliny, coś uszytego przeze mnie - owszem dorzucamy czasem coś "kupnego", ale przybiera to raczej formę miłego dodatku do całej reszty - zapachowa świeca w ulubionym zapachu, filiżanka z namalowaną przeze mnie aplikacją... itp. Pozdrawiamy

    OdpowiedzUsuń
  4. witam jestem u ciebie pierwszy raz, ale na pewno będę zaglądała częściej. pięknie to wygląda i zachęciłaś mnie żebym w końcu zaczęła coś robić. od kiedy jest Igi jakoś nie mogę się ogarnąć i zmobilizować.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeśli chodzi o te najfajniejsze prezenty to jestem zdania, że nigdy nie będziemy mieć tyle radości z prezentów jak byliśmy dziećmi. Ale postarajmy się chociaż zrobić namiastę szczęścia tego z dziećiństwa i fajne gadżety znajdziemy w https://4gift.pl/prezenty/prezent-dla-niej gdzie tak na prawdę doskonale nadają się na prezent.

    OdpowiedzUsuń
  7. Akurat dla mojego faceta nie liczy się to co jest najdroższe, tylko to co dostanie w ogóle ode mnie. Dlatego ja jestem zdania, że świetnym prezentem są akcesoria do whiskey https://forhim.pl/73-akcesoria-do-whisky więc właśnie mój mąż taki upominek ode mnie dostał.

    OdpowiedzUsuń
  8. Uważam, że najważniejsze są te prezenty dawane od serca gdyż wtedy one są praktycznie najbardziej doceniane. Ja teraz mojemu dziadkowi kupiłam fajny prezent w https://duka.com/pl/prezenty/prezenty-dla-dziadka i jestem absolutnie przekonana, że to co wybrałam będzie mu się podobało.

    OdpowiedzUsuń
  9. Faktycznie bardzo ciekawie napisane. Czekam na więcej.

    OdpowiedzUsuń
  10. Warto jest także dodać, że właśnie samo wręczanie prezentów jest miłe i na pewno wiele osób zastanawia się nad tym jaki prezent ślubny wybrać. Na całe szczęście można takie rzeczy znaleźć w https://zamowprezent.pl/prezenty-dla-pary-mlodej/komplety i jestem zdania, że warto o tym wiedzieć.

    OdpowiedzUsuń
  11. Myślę, że świetnym pomysłem na prezent może też być wino. Warto wiedzieć, że można zamówić je online. Są to między innymi wina musujące półwytrawne: https://winayo.pl/pl/c/Wina-musujace-polwytrawne/218 .

    OdpowiedzUsuń