środa, 25 września 2013

Domowe przedszkole - tablica wielozadaniowa :)

Poprzedni post wywołał wiele pytań o tablicę, której używałam do naszej historjulki :)

Pokażę Wam jak w łatwy i baaaardzo tani sposób zrobić sobie tablicę w domu.

Potrzebne:

kawałek styropianu - w takim rozmiarze jaki Wam najbardziej pasuje. Nasza 50x70 grubość 3cm
koc polarowy lub duży kawałek filcu
ja kupiłam koc w ikei za 9,90 - wystarczył na tablicę i dużo innych projektów :)
taśma dwustronna lub klej na ciepło

kawałki gruboziarnistego papieru ściernego lub elementy z filcu/polaru

Kładziemy styropian na kocu i przycinamy materiał tak, by wystarczył na zakładki

wzdłuż brzegów styropianu przyklejamy taśmę dwustronną albo wyciskamy klej na ciepło

lekko naciągamy polar i przyklejamy brzegi tak, by tablica była gładka.
Do wydrukowanych i zalaminowanych obrazków przyklejamy kawałki papieru ściernego


Elementy mogą też być wycięte z filcu sztucznego lub naturalnego a także z polarku.


Tablica nadaje się do ilustrowania wierszyków, opowiadania bajek, robienia makatek sezonowych, ilustrowania tekstu piosenek :D
Tutaj nasz Entliczek-pentliczek, do którego materiały znajdziecie tu: http://raaanyjulek.blogspot.com/2013/09/entliczek-pentliczek-i-gdzie-jest.html


Jest niezwykle leciutka i można ją wszędzie ze sobą zabrać :)
Można doczepić/dokleić rączkę jeśli chcemy ją ze sobą nosić.

A tutaj maleńki fragmencik tego, co będzie się działo na sobotnich zajęciach angielskiego:


Tak prezentują się elementy polarowe i filcowe :)))

18 komentarzy:

  1. Proste pomysły są najlepsze! ;) Raaany mamo jesteś The Best!

    OdpowiedzUsuń
  2. rewelacja. jestem pod ogromnym wrażeniem. a ja się zachwycałam naszą tekturowa tablicą...hehe muszę taką styropianową stworzyć! Albo tekturowa "oprawić" w koc...akurat tych z ikei mamy sporo - uwielbiam je:D

    OdpowiedzUsuń
  3. styropianowa jest ok bo się nie wygina, a jest lekka więc nawet dziecko może ją przenosić. Zgadzam się że to co proste najlepsze :)) uwielbiam przerabiać domowe szpargały :D pozdrowionka!

    OdpowiedzUsuń
  4. O, mówisz że papier ścierny i toto się trzyma? Bajka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a trzyma, trzyma jak na zdjęciach widać :) najlepiej taki gruboziarnisty :)))

      Usuń
    2. A gruboziarnisty to znaczy jaki?

      Usuń
    3. o jak najniższym numerze, zamiast papieru mogą być kawałki polaru, flanelki, flizeliny - metodą prób i błędów można przetestować najlepszą dla siebie opcję. Wszystko zależy od polaru jaki użyjemy na tablicę - im bardziej "mięsisty" tym lepiej się wszystko trzyma

      Usuń
    4. Wreszcie się zmobilizowałam i zrobiłam sobie podobna tablicę. Nie wiem w czym rzecz, czy polar nie taki, czy papier ścierny (próbowałam dwóch grubości) nie chce się cholerstwo trzymać. Dobrze, że z czasów szycia pieluszek dla dzieci zostało mi sporo haczykowej części rzepu i dopiero to trzyma. Już myślałam, że się załamię. Córka też się wkurzała, bo przykleiła kilka elementów i przy próbie przyklejenie kolejnego tamte jej spadały :/

      Usuń
  5. Wspaniały pomysł też sobie taka zrobimy:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajny pomysł. Jeśli chodzi o opcję wykonania z użyciem kleju na gorąco to obawiam się, że może stopić styropian.

    OdpowiedzUsuń
  7. U nas nic sie nie stopilo :)

    OdpowiedzUsuń
  8. U nas nic sie nie stopilo :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  10. Właśnie odkryłam Twojego bloga i... czytam, czytam, inspiruję się, zachwycam, motywuję itd etc. Dzięki wielkie, ze się dzielisz :)))
    A taką tablicę muszę zrobić koniecznie. Kawałek styropianu już czeka od jakiegoś czasu, tylko nie wiedziałam , jak ugryźć temat. Już wiem :))
    Tylko mam małe pytanie: rozumiem, że papier ścierny służy by obrazki przyczepiały się do polarowego koca. Czy to wystarcza? i jaki rodzaj (jaka ziarnistość papieru)? A może rzepy przyklejane dwustronne? Ja planuję zrobić taką mapę świata. Ale czy to mi się uda, nie wiem.. Czasu ciągle brak :(((
    Jeszcze raz dzięki za pomysły i dzielenie się nimi i materiałami :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo prosty i niezwykły pomysł z tą tablicą.No i mam to co chciałam wiedzieć. Dzięki :))))))

    OdpowiedzUsuń
  12. Do wykonywania rożnego typu prac plastycznych często wykorzystywana jest taśma klejąca. Warto, aby znalazła się w wyprawce szkolnej dla waszego dziecka.
    https://neopak.pl/remont/tasmy

    OdpowiedzUsuń
  13. Jeśli chodzi o taśmy klejące, to moim zdaniem na pewno warto zwrócić uwagę na taśmy pakowe. Są one doskonałym narzędziem do zabezpieczania przesyłek i zapobiegania ich uszkodzeniom. Z tego co wiem, stosowanie takich taśm może przyczynić się do wydłużenia żywotności towarów. Dobrym pomysłem jest wykorzystanie do tego celu taśm najwyższej jakości, takich jak te oferowane przez https://tcmservice.pl/produkty-kategoria/tasmy-z-nadrukiem/

    OdpowiedzUsuń