wtorek, 18 czerwca 2013

Ćwiczenia praktyczne dla rodziców :D

Pisałam Wam ostatnio, że brakuje mi zorganizowanego miejsca na nasze pomoce do ćwiczeń.
Szukałam fajnych regałów, ale albo były za płytkie, za wysokie, za niskie itd... A jak już znalazłam takie idealne to jedna szafeczka kosztowała 250 zł :(

Narysowałam co bym chciała i namówiłam Raaany Tatę na castoramę.
Kupiliśmy
- płytę meblową (gr 18mm) w kolorze buku. (usługa cięcia na wymiar gratis)
- Płytę HDF na tył szafki w kolorze buku
- okleinę termozgrzewalną do wykończenia brzegów
- konfirmaty do skręcania regału
- malutkie gwoździe do przybicia tyłu
- kółeczka samoprzylepne do zaklejenia śrub

co jeszcze trzeba mieć?
wiertarkę z odpowiednim wiertłem (najlepsze takie do konfirmatów)
klucz imbusowy
żelazko do okleiny na brzegi
Chłopcy w akcji :D
Skręcaliśmy je razem więc myślę, że jedna osoba może mieć problem z wykonaniem tego projektu :P
Po skręceniu, pozostało wykończenie brzegów płyt i mogłam zabrać się za ustawianie pomocy :)

Koszt naszych obu regałów to 180 zł - mają po 90 cm wysokości, 80 cm długości i 40 cm głębokości.

przymierzam tacki :D a szafka czeka na okleinę

Zmieniliśmy nieco organizację Julkowej biblioteczki, zmieniliśmy miejsce korkowej tablicy i Julek może się cieszyć swoimi pomocami zgromadzonymi w jednym miejscu. Wcześniej były w trzech miejscach i nawet ja miałam czasem problem, żeby coś znaleźć :D

I tak prezentują się efekty naszej pracy :D
Jestem bardzo zadowolona, bardzo mi tego brakowało :D
W następnej kolejności muszę zrobić komódkę na puzzle drewniane i stojak na belki matematyczne :D
Julianek od września będzie chodził do przedszkola Montessori - już się boję, co ja tam jeszcze pięknego wypatrzę :DDD

Jeśli udało się Wam zorganizować przestrzeń edukacyjną dla swojego dziecka wklejajcie śmiało linki w komentarzach :D Może dotrzemy w ten sposób do mam i tatusiów szukających inspiracji :D

Pozdrawiamy serdecznie i już niebawem wytłumaczymy się z naszego rzadkiego bywania na Raaany Julku!

12 komentarzy:

  1. Jak pięknie!
    Nam brakuje miejsca, brakuje dziecięcego pokoju z każdym dniem kiedy chłopcy robią sie strasi odczuwam te braki bardziej dotkliwie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj miejsca na pomoce potrzeba wiele... nie na same regały, ale gdzieś trzeba trzymać zapasy na zmianę ekspozycji :P bez względu na to ile ma się metrów kończą się one zdecydowanie za szybko. Wzięłam się teraz za organizację mam nadzieję że to coś pomoże i nie utoniemy w pomocach :D
      pozdrawiamy :D

      Usuń
  2. Świetnie Wam to wyszło, ja również chciałabym uporządkować trochę pomoce, postaram się zrobić to w czasie wakacji, mam nadzieję ,że mi się to uda. Dziękuję za inspirację. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. wyszło super! gratulacje :)
    też szukam odpowiednich regałów, szafek do pokoju młodego i chyba najlepszym pomysłem będzie samodzielne ich zrobienie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajnie wam wyszlo. My taich zdolnosci nie mamy. Nadajemy sie jedynie do malowania scian, a i to czasem nie wyjdzie tak jak trzeba ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Efekt super, uwielbiam kobietki, które wszystko same robią :)

    OdpowiedzUsuń
  6. P.s. no prawie same bo czasami faktycznie się nie da :) wiem, próbowałam, sama z mężem zrobiłam regał na 2,5metra a szeroki na 140cm :) ale udało się i wszyscy nam go zazdroszczą :)

    OdpowiedzUsuń
  7. A do którego przedszkola będzie chodził Julianek? Pozdrawiam, Aneta

    OdpowiedzUsuń
  8. przedszkole 106 w Łodzi :))) cud miód i orzeszki :)))

    OdpowiedzUsuń
  9. Czy ten kącik jest w pokoju Julka, ma do niego dostęp przez cały czas pobytu w domu? Mamy mieć 2 poziomowe mieszkanie i zastanawiam się gdzie zrobić taki kącik dla chłopaków w salonie, między kuchnią a salonem, czy w ich pokoju na górze ale tam nie będą mieli dostępu do półek w czasie pobytu na dole?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest pokój dzieci na górze, obok sypialni, na dole w salonie mamy zwykle zabawki - lego, kolejkę, puzzle, układanki, przyrządy do zajęć ruchowych. Półki montessoriańskie powinny być tam, gdzie jesteś dostępna, by np. wyjaśnić, pokazać, udzielić 3 stopniowej lekcji lub po prostu obserwować co, kiedy dziecko zainteresuje. To że u nas pokój mm jest na górze wymaga ode mnie takiej organizacji, żeby dzieci mogły w nim popracować minimum 3 godziny

      Usuń