czwartek, 10 stycznia 2013

Edukacja kosmiczna - karty lądy i wody DIY

Bardzo dziękuję wszystkim Raaany czytelnikom za odwiedziny na blogu :) Dzięki Wam przekroczyliśmy dzisiaj 50.000 :)

Pokażę Wam jak w prosty sposób zrobić karty do edukacji kosmicznej a konkretnie geograficznej.
Karty lądy i wody można wykonać samodzielnie w domu zamiast kupowania dość drogiego zestawu.
Oryginalny zestaw kosztuje koło 130 zł - np. TU i wygląda tak:
Mój zestaw kosztował niewiele, bo około 10zł, do jego wykonania potrzebujemy: 
 - płytę pilśniową przyciętą do wymiaru lub po prostu sztywną tekturkę x10

     - niebieska farba
     - papier ścierny drobnoziarnisty, najlepiej w kolorze piaskowym
     - klej

Na początku malujemy płytki niebieską farbą - najlepiej nałożyć dwie warstwy.
Papier ścierny przycinamy do wymiaru płytek - potrzebujemy 5 kwadratów

Na papierze rysujemy ołówkiem potrzebne lądy - to co zostanie nam po wycięciu będzie stanowiło parę.

Całość przyklejamy dobrym klejem.
kolor niebieski to woda a papier ścierny to ląd. Dzięki takim kartom można wytłumaczyć dziecku takie pojęcia jak:
wyspa - jezioro 
archipelag-pojezierze
zatoka - półwysep
cieśnina - przesmyk
przylądek - zatoka otwarta
A tak prezentuje się cały zestaw. Jest estetyczny, trwały i do tego dotykowy - gładka "woda" kontrastuje z szorstkim "lądem" co ułatwia dziecku zrozumienie tych trudnych pojęć.Myślę, że karty nie różnią się specjalnie od oryginału - no chyba, że ceną :P

Zobaczcie jak wspaniale można rozwinąć zabawę z lądami i wodami za pomocą prawdziwej wody, piasku oraz tacy - zajrzyjcie na blog MĄDRE DZIECKO
Świetnym uzupełnieniem kart jest globus z lądami i wodami wykonany w taki sam sposób. Ciężko byłoby mi go wykonać, dlatego wolałam karty zrobić samodzielnie a globus niebawem upoluję. 

Myślę, że niedługo urodzinki Julciowe będą Montessoriańskie i uda mi się zdobyć takie cacko dla niego :)))

Ach no i też nie chodzi o to, by 3 latek śmigał z wiadomościami geograficznymi - po prostu biorę się za te pomoce, które jestem w stanie zrobić, na które mam materiały :)

10 komentarzy:

  1. Każde dziecko marzy o lampce http://swiatswiatla.pl/index.php/cat/c11_Oswietlenie-do-pokoi-dzieciecych.html. Są w przystępnych cenach, a do tego bardzo ładne. Sama bym takie chciała;p

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajne! I po co przepłacać? :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super są te karty! Chyba tez pokuszę się o zrobienie podobnych :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne to mało powiedziane! Zakochałam się w nich od pierwszego wejrzenia i dotyku :D:D

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajne :) My sobie jeszcze bardziej ułatwiliśmy. Zamiast deseczek - niebieski zalaminowany papier. Zamiast papieru ściernego - brązowy filc samoprzylepny. Poszło raz dwa :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dopiero zauważyłam że napisałam z konta Oliwkowej cioci bo się nie przelogowałam ;/ gigny to ja ;)

    Pozdrowienia dla Was :)

    OdpowiedzUsuń
  7. świetne są, chyba sama też w końcu takie zrobię:)

    OdpowiedzUsuń
  8. PS fajny blog, zostaje:)

    OdpowiedzUsuń